CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, November 26, 2008

BAJA CCM FERTILIZERS

BAJA CCM FERTILIZERS



HASIL PENGGUNAAN BAJA CCM FERTILIZERS



  • Baja CCM Fertilizers Sdn Bhd mengeluarkan rangkaian baja sebatian fostat larut-air yang terbaik sesuia untuk tanaman jangka pendek dan juga pada peringkat awal bagi tanaman jangka panjang. Kompleks kalium nitrat yang terdapat dalam baja sebatian kami merupakan sumber nutrien yang tinggi untuk semua tanaman.

ANTARA CIRI-CIRI UNIK YANG TERDAPAT DALAM BAJA CCM FERTILIZERS

  • Nitrogen didapati dalam dua bentuk, 40% merupakan nitrogen nitrat yang bertindak segera dan 60% adalah ammonium yang bertindak perlahan. Cantuman dari sumber-sumber ini menghasilkan nitrogen bagi keperluan segera dan jangka panjang tanaman.

  • Unsur-Unsur Surih yang terdapat dalam CHB 45(12-12-17-2+TE), Loong Choong Pau Hijau (15-15-15+TE) dan Merah (13-13-20-2+TE) adalah boron, Zink, Kuprum, Mangan dan Besi. Unsur-unsur tambahan ini dikeluarkan dengan perlahan tanpa pembaziran.

  • Kandungan fostat dalam CHB 45,55,65 dan 45+Boron adalah dari satu pertiga P larut-air untuk memenuhi keperluan seger yang tinggi dan tanaman sementara dua pertiga lagi adalah dalam bentuk larut sitrat bagi keperluan yang lebih lama. Bagi formulasi Loong Choong Pau Hijau dan Merah, P larut-air adalah masing-masing lebih 90% dan 75%. Baja sebatian ini sangat sesuai untuk tanaman sayur-sayuran, ladang dan buah-buahan.

  • Bekalan Kalium dan Magnesium didapati dari 'muriate of potash', 'sulphate of potash' dan 'kiserit ESTA larut-air'.